Ahad, 16 November 2014

Buku 71 : Taj Mahal Cinta - Tinggi Menggapai Syurga oleh Noraslina Jusin & Nur A'isyah Humaira


Bismillahirrahmanirrahim.

"Kita sebenarnya tidak pernah tahu, bahagian mana dalam kehidupan kita yang menjadi asbab untuk kita menjadi ahli syurga-NYA."

Sebuah naskah yang menyentuh sukma. Biar pun awalnya saya kurang menghayati bait-bait tulisannya namun saya membaca satu-persatu bagi menghadam maksud penulis. (Mungkin bagi saya kata-kata penulis terlalu berseni ^_^)

Satu-persatu isu disentuh, dikupas, diterangkan dengan jelas dan disertai firman Allah dan hadis Rasulullah SAW buat ingatan dan pedoman bersama.

Banyak perkara dapat saya kutip sepanjang pembacaan. Ia menjadi muhasabah buat saya dan adakalanya bagaikan mengejutkan saya dari kelekaan dengam nikmat dunia dan kekhilafan yang saya lakukan.

Astaghfirullah. Saya mohon keampunan Allah. Bagus sekali disentuh isu aurat, batas pergaulan, had berinteraksi di laman sosial, panduan untuk para niqabis juga peranan isteri dan usaha menyebarluas dakwah.

Juga tertarik dengan puisi-puisi yang dinukilkan. (Ah, saya memang tidak pandai langsung mencipta puisi. Cuma akhir-akhir ini sahaja mula berjinak-jinak membaca puisi)

Moga Allah memberkati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan