Isnin, 8 September 2014

Buku 52 [Impiana 3] dan Buku 53 [Impiana Finale] oleh Ain Maisarah

Bismillahirrahmanirrahim.

Disebabkan buku ini bersiri dan ada kesinambungan maka saya gabungkan sahaja ulasannya.

Seperti 2 buah buku sebelum ini, saya bersemangat memulakan pembacaan. Saya menjangkakan ada lagi unsur kejutan dan 'seram' di dalamnya namun sehingga ke titik akhir buku ketiga, saya tidak menemukan apa yang dicari. Walaupun begitu, peristiwa yang berlaku memang agak mendebarkan. Ada "twist" di dalam cerita ini. Menarik.

Fasha diculik ketika majlis perkahwinannya hampir tiba, Linda dengan deria keenam dan pendedahan dalang Syarikat Impiana. Sungguhpun keenam-enam dalang itu berjaya dihukum tetapi sebenarnya bagaikan ada satu kuasa besar lagi di belakangnya. Bilakah misteri ini akan terungkai?

Kejutan dengan Mimi Monira yang selama ini dianggap begitu jahat oleh semua orang rupa-rupanya berhati mulia. Ada sebab di sebalik semua tindakannya itu. Dia tersepit antara kemahuannya dan keperluannya melindungi orang yang tersayang. Fasha yang memberi pencerahan kepada semua atas apa yang berlaku.

Penulis menghuraikan kisah hampir setiap watak yang ada namun banyak kisahnya tergantung dan terpulang kepada pembaca membuat kesimpulan sendiri. Huwaaa..rasa tidak puas hati juga tetapi mungkin juga Ain Maisarah akan menyambung cerita ini pada masa hadapan. Siapa tahu :)

Tiada ulasan:

Catat Komen