Khamis, 27 Februari 2014

Rak Buku :)

Bismillah walhamdulillah.

Lama dibiarkan sepi tanpa sebarang reviu. Selepas buku Senipis Qithmir Kurma, tumpuan saya lebih kepada PdP dan kerja. Tambahan lagi kegiatan kokurikulum, kelas bimbingan UPSR, pelaksanaan PBS, mesyuarat, pemantauan nazir dan hal-hal lain sudah bermula.

Ya Allah, semoga Kau mudahkan urusan kami. Amin...

Sengaja lihat 'rak buku' di laman Goodreads. Ada pilihan 'cloud' di situ. Bermakna kita dapat lihat apakah genre buku yang terbanyak berada dalam rak kita. Menariknya, ia berwarna-warni.



Agaknya bagaimana buku catatan amalan kita di akhirat nanti? T_T Jika berwarna-warni dengan amalan baik, alhamdulillah. Tetapi jika sebaliknya? Allahuakbar! Ya Allah, ampunkan dosa kami dan pimpinlah kami ke jalan yang Kau redhai...

+++

Banyak buku kategori 'children' :) Selepas berkahwin, minat membaca buku kanak-kanak dan awal remaja agak tinggi kerana ingin mengikuti perkembangan dan minat anak-anak kini. Memandangkan hampir setiap hari bergaul dengan anak-anak seawal usia 3 tahun ke 17 tahun menuntut rasa tanggungjawab memimpin dan membina pandangan hidup mereka ke arah yang positif. Insya Allah.

Semoga dapat berjumpa lagi. Wassalam :)

Tiada ulasan:

Catat Komen