Sabtu, 28 September 2013

Buku baru ~~

Semalam singgah solat Asar di Masjid Al-Azim. Kemudian berjalan-jalan sebentar di Karnival Mahabbah IKIM Fm di hadapan masjid. Banyak gerai menjual pakaian wanita, buku-buku, agensi korporat, Bank Islam, dan lain-lain.

Saya tertarik dengan sebuah booth yang menjual buku-buku Indonesia. Wah, teruja seketika. Saya sudah lama tidak bertemu buku-buku keluaran seperti itu dan banyak buku penulis kegemaran yang dijual.

Apabila ditanya staf jualan, mereka datang dari Kelantan. Oh, patutlah. Sebab di Melaka ini tak ada buku-buku tersebut dijual.

Saya membeli buku :

1) Berkah Anak Perempuan ditulis oleh Muhammad Ali Arfaj dan Khalid Ahmad Syantut
2)  Mencari Ketenangan di Tengah Kesibukan oleh Ustaz Mohammad Fauzil Adhim (Saya sangat suka dengan bukunya Saat Berharga untuk Anak Kita)
3) Aku Takut Neraka oleh Abu Afifah Ar-Raji (Buku kanak-kanak)
4)  1 set buku bacaan kanak-kanak prasekolah untuk anak-anak saya. (Sekali imbas isi kandungannya seperti buku Allah Makes Us terbitan Saba' Islamic Media dan siri-siri Alam Si Kecil terbitan sebuah syarikat di Singapura. Cuma buku ini berkulit nipis dan kertasnya licin).

Insya Allah saya kongsikan apabila usai membaca buku-buku ini :) Doakan saya diberi kekuatan dan masa melakukannya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan