Khamis, 23 Oktober 2014

Bibliophile

Sumber gambar : www.redbubble.com
Bismillahirrahmanirrahim.

Usai anak-anak tidur, saya membelek majalah dan buku yang berada di tepi katil. Tertarik dengan artikel Salaf dan Cinta Buku di dalam majalah Gen-Q ini. Dicapai pula buku Pemuda yang Dijanjikan masih berkisar mengenai ilmu (saya rasa saya perlukan seseorang bagi diskusikan buku Sheikh Yusuf Qardhawi ini. Hee..baru dapat luaskan pemahaman)

Terlihat di paparan Goodreads, ada seorang rakan menanda buku "Raudhah" sebagai "want to read". Wah, RAM hasilkan karya terbaru.



Sekian lama tidak mengikuti perkembangan novel RAM. Seingat saya novel terakhir yang benar-benar saya ambil tahu ialah Ungu Karmila. Selepas itu masih beli juga tetapi tidaklah sampai menjadi pengumpul tegar. Sekarang novel RAM pun sudah banyak tiada dalam simpanan. Dipinjam orang. Nak ambil gambar pun tak semangat jadinya :)

Baru saya tahu istilah Bibliophile ^____^

Saya pernah menjadi pengumpul tegar siri Goosebumps dan Fear Street (semasa di sekolah menengah), siri Harry Potter (sejak di matrikulasi Londang membawa ke tahun awal pengajian di maktab perguruan), buku HM Tuah Iskandar, Faisal Tehrani (koleksi hanya terhenti pada Manikam Kalbu dan Bedar Sukma Biru. Selepas itu tidak pernah beli lagi), Ramlee Awang Murshid, Kusyi Hirdan, Abdul Latip Talib, Ustaz Zahazan, Dr Zaharuddin, Dr Abdul Basit dan beberapa nama lagi.

Sumber gambar : goldenage4kids.blogspot.com


Kini, kecenderungan membaca pelbagai namun jika nama penulis-penulis tertentu mengeluarkan buku saya beli juga :)

Buku apa yang anda kumpul?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan