Rabu, 1 Oktober 2014

Buku 58 : Manchester Aku Mai oleh Cakang

Bismillahirrahmanirrahim.

Saya tidak pernah membaca buku penulis. Meskipun pernah terlihat promosi buku ini oleh seorang junior (Fendi a.k.a Pelangi bin Awan di laman muka bukunya) namun tatkala melihat ulasan yang dibuat oleh Pn Nisah Haron di laman Goodreads begitu menarik saya membacanya.

Manchester Aku Mai menghimpunkan catatan ringkas kehidupan penulis selama tinggal di sana. Pemerhatian terhadap persekitarannya mencatatkan pengalaman buat tatapan pembaca.

Tulisan yang santai tetapi sangat mencuit hati. Ditambah dengan loghat utara sesekali menghiasi membuatkan pembaca tersenyum sendiri.

Buku ini nipis sekali. Harap ada sambungan lagi.

Selesai membaca MAM ini, cepat-cepat saya Google karyanya yang lain. Wah, ada dijual di Ujana Ilmu. Ok, masuk "wishlist" dahulu ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan