Khamis, 29 Ogos 2013

Refresh

Bismillahirrahmanirrahim (",)

Hari ini begitu ingin ke kedai buku. Teringat hadiah untuk si kakak yang belum dibeli dan bahan rujukan untuk tugasan yang penting perlu dicari.

Menuju ke Mahkota Parade. Nama singkatannya MP. Terkenang sewaktu MP baru dibina dahulu saya agak 'gerun' mahu ke sini. Bukan kerana ada 'hantu' tetapi kawasan ini sebenarnya adalah kawasan laut atau pantai yang telah ditambak oleh kerajaan negeri bagi tujuan pembangunan.

Terletak di Jalan Melaka Raya. Berhadapan dengan Dataran Pahlawan, Melaka. Kawasan ini memang menjadi tumpuan. Lalu lintas di sini selalu sibuk.

Mulanya saya dan suami ke MPH Bookstore di 'ground floor'. Demi menjimatkan masa saya merujuk ke kaunter berkenaan buku yang saya cari. Malangnya tiada. Pelanggan di MPH belum ramai lagi. Melihat-lihat dahulu (baca : tawaf ^^) baru kami ke Kedai Buku Popular di tingkat 1.

Saya sebenarnya mencari buku bukan fiksyen atau ensiklopedia kanak-kanak mengenai masalah pendengaran. Walaupun tidak bertemu apa yang dihajati, memadailah dengan hanya sebuah buku Disney ini. Hmm... nampaknya saya perlu mencari di internet.



Oh, terjumpa buku ini. Nampak menarik!  Kulit buku nampak klasik :) Give Me A Hug. Sudah baca 75%. Buku mengenai Nick Vujicic. Seorang insan istimewa yang dilahirkan tanpa tangan dan kaki. Eh, sebenarnya dia mempunyai kaki kecil di sebelah kiri yang dipanggilnya "my chicken drumsticks."


Terakhir, senang melihat si kakak ketawa riang menerima buku baru. Semoga jadi anak yang solehah ya Khaulah ^^.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan